Plant 9, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2021
Plant 5, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2021
Plant 8, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2021
Plant 10, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2021
Plant 1, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2020
Plant 3, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2020
Plant 7, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2020
Plant 6, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2020
Plant 2, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2020
Plant 4, acrylic on canvas, 200x45 cm, 2020
In the individual paintings from the Plant set, we encounter a semiotic ambiguity that prevents us from clearly determining whether we are looking at a representation of a plant, a machine or something hybrid. Elements of some paintings may evoke the presence of an electrical frequency oscillating at the boundary between life and mechanics, blurring the classical dichotomies between the living and the non-living.
/
V jednotlivých obrazech ze souboru Plant se setkáváme se sémiotickou nejednoznačností, která nám brání jednoznačně určit, zda se díváme na zobrazení rostliny, stroje, nebo něčeho hybridního. Prvky některých obrazů mohou evokovat přítomnost elektrické frekvence, kmitající na hranici mezi životem a mechanikou, a rozostřující tak klasické dichotomie mezi živým a neživým.
In the individual paintings from the Plant set, we encounter a semiotic ambiguity that prevents us from clearly determining whether we are looking at a representation of a plant, a machine or something hybrid. Elements of some paintings may evoke the presence of an electrical frequency oscillating at the boundary between life and mechanics, blurring the classical dichotomies between the living and the non-living.
/
V jednotlivých obrazech ze souboru Plant se setkáváme se sémiotickou nejednoznačností, která nám brání jednoznačně určit, zda se díváme na zobrazení rostliny, stroje, nebo něčeho hybridního. Prvky některých obrazů mohou evokovat přítomnost elektrické frekvence, kmitající na hranici mezi životem a mechanikou, a rozostřující tak klasické dichotomie mezi živým a neživým.